تعمیر پاور گرین ۳۳۰ وات که سوت می کشد

تعمیر پاور گرین 330 وات
پاور گرین ۳۳۰ وات

پاور های کامپیوتر تامین ولتاژ های مادربرد و دیگر اجزای کامپیوتر را بر عهده دارند. پاور های موسوم به منبع تغذیه سوییچینگ – Switched Mode Power Supply – ولتاژ ۲۲۰ ولت متناوب شهری را به ولتاژهای قابل استفاده مستقیم ۵ ، ۳.۳، ۱۲،-۵ و -۱۲ ولت تبدیل می کنند . به دلیل آنکه منابع تغذیه سوییچینگ با بسامد های بالای ۴۰ کیلوهرتز کار می کنند ، خازن های الکترولیت بسته به کیفیت شان عمر مشخصی برای کار در محدوده استاندارد دارند و پس از مدتی ظرفیت و دقت خود را از دست می دهند.

در این مطلب تعمیر پاور گرین ۳۳۰ وات که سوت می کشد را بررسی می کنیم . سوت کشیدن پاور کامپیوتر یکی از نشانه های خرابی بخش تامین ولـاز استندبای مادربرد ها است . یکی از ایراد های رایج در پاور ها افزایش ولتاژ استند بای پاور از ۵ ولت به بالای ۶ ولت است . منشا این عیب خازن های بخش کنترل سوییچینگ است . این عیب همراه با یک صدای سوت بسامد بالا است . ممکن است پاور سوت بکشد و برای مدتی هم کار کند ولی در بلند مدت به قطعات الکترونیکی پاور و مادربرد صدمه وارد می کند. ازاینرو، اکیدا توصیه می شود در اولین فرصت پاور را به یک مرکز تخصصی تعمیر پاور برای عیب یابی و تعمیر بفرستید.

پاور کامپیوتر گرین معیوبی که در تصویر بالا دیده می شود در بخش استندبای به جای ۵ ولت ، ولتاژ ۸.۵ ولت داشت . به دلیل آنکه پاور دیر به تعمیر ارسال شده بود قطعات زیادی از جمله آی سی TL494 که کنترل مدار pwm را بر عهده دارد نیز صدمه دیده بودند.

در مرکز تخصصی تعمیر برد الکترونیکی و تعمیر پاور کامپیوتر پرداد سیستم ، ابتدا برد پاور ها با شوینده مخصوص چربی زدایی ، فن و بدنه غبار زدایی شده سپس قطعات معیوب با قطعات با کیفیت تعویض می شوند .سرانجام، پاور تعمیر شده پس از تست های فنی و اطمینان از درستی کارکرد با گارانتی تعمیر تحویل مشتری می شود.

منبع فارسی آشنایی با مبانی الکترونیک منبع تغذیه سوییچینگ

یک دیدگاه دربارهٔ «تعمیر پاور گرین ۳۳۰ وات که سوت می کشد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button