تعمیر برد درب اتوماتیک

تعمیر برد درب اتوماتیک

برد درب اتوماتیک هوشمند

برد درب اتوماتیک شامل یک مدار منبع تغذیه سوییچینگ ، مدار میکروکنترلر پروگرام شده و بخش کنترل الکترونیک می باشد. بخش پاور تغذیه ولتاژ های لازم بخش میکروکنترلر، کنترلر های خروجی و موتور الکتریکی را تامین می کند. از اینرو در تعمیر برد درب اتوماتیک، تعمیر کار برد افزون بر تجربه باید دانش الکترونیک بروز شده و گسترده ای داشته باشد.

ورودی تغذیه برد برق ۲۲۰ ولت شهری است که در مدار پاور سوییچینگ به ولتاژ های مستقیم تبدیل می شود . موتور درب اتوماتیک یک موتور دی سی با ولتاژ ۲۴ ولت است که برد به کمک ترانزیستور های ماسفت قدرت آنها را کنترل می کند. ولتاز بخش های دیجیتال و کنترل ۵، ۳.۳ و ۱۲ ولت می باشند.

در بیشتر برد های درب اتوماتیک هوشمند تنها قطعات محافظ ورودی فیوز و مقاومت های حساس به اضافه ولتاژ هستند که دستگاه را در برابر اضافه ولتاژ ورودی و نوسان های برق محافظت می کنند . اگر خوش شانس باشید نوسان برق فقط به این بخش صدمه می زند و بخش های حساس الکترونیک و کنترل از آسیب مصون می مانند.

در برد تعمیر درب اتوماتیک که در تصویر ملاحظه می فرمایید اضافه ولتاژ ورودی چند قطعه محافظ را سوزانده و به بخشی از برد دو لایه صدمه زده بود . پس از عیب یابی قطعات معیوب و سوخته با قطعات درجه یک تعویض و برد نیز تعمیر شد. در پایان سلامت برد با اندازه گیری ولتاژ های خروجی و همچنین یک موتور دی سی درب اتوماتیک تست شد.

در پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیر برد صنعتی ما از قطعات اصلی و درجه یک برای تعمیر برد الکترونیک استفاده می کنیم . از اینرو پس از تعمیرات برد وسیله مانند یک دستگاه نو برای سال های طولانی کار خواهد کرد.

نکته مهم ! گاهی نوسان های شدید برق ممکن است برنامه آی سی چیپ این برد ها را پاک یا مخدوش کند . در اینصورت کل برد حتی اگر از نظر سخت افزاری نیز سالم باشد بی استفاده خواهد شد.

منبع انگلیسی آشنایی با ساختار درب های اتوماتیک هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button