تعمیر برد میکروسکوپ – برد کنترل روشنایی

برد کنترل روشنایی لامپ میکروسکوپ
برد کنترل روشنایی لامپ میکروسکوپ

در پایه اغلب میکروسکوپ ها از یک لامپ هالوژنی پایه G4 سوزنی با ولتاژ کاری ۶ ولت متناوب و توان مصرفی ۲۰ وات با نور آفتابی جهت روشن کردن شی تحت مشاهده استفاده می شود . در این مطلب عیب یابی و تعمیر برد میکروسکوپ و تعمیر برد کنترل روشنایی آن را بررسی خواهیم کرد.

لامپ روشنایی میکروسکوپ به طور مستقیم از برق شهر یا ترانسفورمر تغذیه نمی شود بلکه یک برد الکترونیکی پس از کاهش ولتاژ برق شهر به ولتاژ متغیر ۲ تا ۶ ولت بسته به شدت نور مورد نیاز آن را روشن می کند.

اغلب خرابی های این قسمت به دلیل نوسان ها شدید و ناخواسته برق رخ می دهند که علاوه بر صدمه به برد در صورتی که لامپ به زمان اسمی عمر کارکرد خود رسیده باشد باعث سوختن آن خواهد شد .

برد کنترل روشنایی میکروسکوپ که در شکل ملاحظه می فرمایید از آزمایشگاه یک شرکت صنعتی برای تعمیر ارسال شده بود. در پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیر برد الکترونیکی میکروسکوپ، پس از تعمیر برد کنترل روشنایی میکروسکوپ ، تعویض لامپ روشنایی میکروسکوپ با یک لامپ هالوژنی – Halogen Tungsten Lamp – شش ولت ۲۰ وات پایه سوزنی G4 انجام شد . پس از تعمیر، نور لامپ کالیبره و درستی کارکرد آن تست و در بسته بندی مناسب به آزمایشگاه ارسال شد.

پرداد سیستم ، مرکز تخصصی تعمیر برد های الکترونیکی میکروسکوپ های آزمایشگاهی و پزشکی آماده ارایه خدمات به آزمایشگاه های کلینیکی و صنعتی در کوتاه ترین زمان ممکن است.

برای مشاهده دیگر تعمیر برد های الکترونیکی صنعتی پیوند زیر را ببینید

تعمیر برد الکترونیکی صنعتی

منبع انگلیسی آشنایی با ساختار لامپ هالوژن میکروسکوپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button