تعمیر لپ تاپ اچ پی G5 250

 تعمیر لپ تاپ اچ پی G5 250
hp G5 250

لپ تاپ اچ پی hp G5 250 را که در تصویر می بینید طبق اظهار مشتری به صورت ناگهانی خاموش و دیگر روشن نشده است . در ادامه عیب یابی و تعمیر لپ تاپ اچ پی G5 250 را بررسی خواهیم کرد. لپ تا اچ پی G5 250 در تعمیرگاه باز و پس از بازبینی های اولیه آشکار شد که در بخش هایی دچار آبخوردگی شده است. با این حال روی مادربرد نوت بوک هیچ نشانه ای از آبخوردگی نبود.

آبخوردگی لپ تاپ یکی از دلایل شایع خرابی لپ تاپ ها می باشد . در تعمیر لپ تاپ های آبخورده ابتدا باید محل آبخوردگی به خوبی با محلول مخصوص شستشو و از هرگونه رسوب و زنگ زدگی زدوده شود.سپس عیب یابی و قطعه های معیوب شناسایی و تعویض شوند.در تست ولتاژ مادربرد لپ تاپ اچ پی ، BLD50 LA-D703P، مشخص شد ولتاژ ۱۹ ولت در ورودی و در پایه درین ماسفت اول مدار شارژر حاضر است .

ماسفت یک کلید الکترونیکی است که با فرمان آی سی شارژر وصل شده و ولتاز ورودی را از پایه سورس خود به برد متصل می کند. ولی در پایه سورس آن مقدار ولتاژ حدود یک ولت بود و نشان می داد که یا آی سی شارژر خراب است یا ترانزیستور درایور ی که با فرمان آی سی آن را روشن و خاموش می کند سوخته است .

پس از ولت چک آی سی شارژ مشخص شد که تغذیه آن و همجنین ولتاژ راه انداز مقادیر طبیعی دارند. سپس اهم چک ترانزیستور درایور نشان داد که این ترانزیستور که با فرمان آی سی شارژر ، ترانزیستور ماسفت اصلی را کنترل می کند خراب شده است .پس از تعویض این ترانزیستور با قطعه اصلی ، لپ تاپ اچ پی تعمیر شده روشن و پس از انجام تست های مختلف و شارژ باتری آماده تحویل به مشتری شد.

پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیر برد های الکترونیکی و تعمیر لپ تاپ ، عیب یابی برد های لپ تاپ به کمک نقشه های شماتیک ارایه شده از سوی سازنده انچام و قطعه های معیوب با قطعات اصلی و با کیفیت تعویض می شود. سپس دستگاه تعمیر شده پس از انجام تست های گوناگون فنی آماده تحویل به مشتریان می شود.

آشنایی با ساختار لپ تاپ و چگونگی کار آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button