تعمیر برد ماشین لباسشویی سامسونگ مدل B1085A

تعمیر برد ماشین لباسشویی سامسونگ
برد ماشین لباسشویی سامسونگ B1085A

برد ماشین لباسشویی به دلیل قرار گرفتن در محیط مرطوب به طور کامل آب بندی می شوند. در این روش، برد درون یک قاب پلاستیکی قرار گرفته و روی آن نیز با ماده ژلاتیتنی ضد آب کاملا پوشیده می شود.

در تعمیر برد ماشین لباسشویی سامسونگ دو نوع تست سرد و گرم انجام می شود . در تست سرد تعمیرکار با شناختی که از قطعات و خواص آنها دارد مقدار مقاومت میان پایه های قطعات را بازبینی ( اهم چک )، اتصالی های احتمالی را شناسایی و قطعه های معیوب را تعویض می کند . در تست گرم پس از اطمینان از نبود اتصالی در مدار، ولتاژ تغذیه برد را متصل کرده سپس ولتاژ بخش های مختلف آن را اندازه گیری و درستی آنها را با نقشه های فنی راستی آزمایی می کنند.
در برد ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل عایق بندی کامل آن برای دسترسی به نقاط تست در روی برد باید پوشش رزینی ژلاتینی برداشته و برای دسترسی به نقاط زیربرد هم باید پوشش پلاستیکی قاب عایقبندی با ابزار تراشیده و جدا شود. ازاینرو بدون داشتن نقشه های فنی عیب یابی و یافتن نقاط تست درست بسیار دشوار خواهد بود .
برد ماشین لباسشویی سامسونگ مدل B105A را که در تصویر ملاحظه می کنید به دلیل نوسان برق ورودی آن صدمه دیده و از شیراز به تعمیرگاه پرداد سیستم ارسال شده بود . پس از تهیه نقشه فنی برد، چند نقطه تست روی آن شناسایی شدند و پس از اطمینان از اینکه ایراد از کدام بخش برد است ژلاتین روی برد برداشته ، قطعه معیوب شناسایی سپس با برش پلاستیک زیر برد و دسترسی به لحیمکاری اش تعویض شد.

پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیر برد لوازم خانگی آماده پذیرش سفارش از همکاران سرویسکار در سراسر ایران است.

8 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر برد ماشین لباسشویی سامسونگ مدل B1085A»

  1. سلام
    مثل همین برد رو من هم دارم ایراد من ارور دی ای هستش که رسیدم به برد .میکرو سوییچ درست بود .سوییچ درب
    روی برد یه خازن ۴۷۰mf .16vباد کرده از پشت پنل رسیدم به خازن ولی درست نشد. امکانش هست شما تعمیر بفرمایید
    ممنون
    ۰۹۲۲۳۱۰۴۹۲۰

  2. سلام مهندس
    بردلباسشویی سامسونگ دارم بارکردن قسمت‌دیودها داغ شده وریزینگها ذوب شده دلیل داغ شدن دیودهارا میفرمایید یا امکانش نیست تشکرازوقتی که دراختیاربنده گذاشتید

    1. درود بر شما،
      این مشکل دلایل متعددی می توان داشته باشد . ممکن از مربوط به خرابی مدار یکسوساز ورودی و در غیر این صورت کشیده شدن جریان اضافه برد می تواند دلیل آن باشد.

      1. آب شدن رزین برد به دلیل گرمای بیش از حد در برد است. دلیل آن هم کشیده شدن اضافه جریان در مدار های قدرت است که باید منشا آن یافت و برطرف شود

  3. سلام بورد لباس شویی سامسونگ ۱۰۵۰ که خراب شده است را کجا می توانم پیدا کنم. ممنون می شوم که راهنمایی فرمایید . تلفن مرکز تان چند است موبایل من ۰۹۱۱۳۳۵۳۳۴۶

    1. درود بر شما،
      بمی توانید برد را جهت تعمیر به تعمیرگاه تخصصی برد لوازم خانگی پرداد سیستم ارسال فرمایید.

      نشانی و شماره تماس های ما را در صفحه نخست سایت مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button