تعمیر اسپیکر پروداکت Product

تعمیر اسپیکر

شکل یکم : ساب ووفر اسپیکر پروداکت Product

تعمیر اسپیکر و برد آمپلی فایر ساب ووفر

اصطلاح تجاری اسپیکر از نظر فنی مجموعه ای ازچند بلندگو است که درون یک یا چند محفظه آکوستیک جاسازی شده اند. یک برد آمپلی فایر یا تقویت کننده صدا نیز درون محفظه اصلی به همراه منبع تغذیه قرار دارد. در پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیر برد الکترونیکی، تکنسین تعمیرکار جهت تعمیر اسپیکر پس از بررسی سلامت بلندگو ها ، سیم کشی های آنها و سوکت های ورودی کیس یا قاب ساب ووفر را باز کرده و برد آمپلی فایر صوتی را جهت عیب یابی و تعمیر خارج می کند.

ساختار اسپیکر سیستم صوتی

مجموعه بلندگو های یک سیستم صوتی هر کدام مناسب پخشی قسمتی از گستره فرکانسی صدا های قابل شنیدن برای گوش انسان هستند . این بلندگو ها در سه گروه اصلی ووفر ، میدرنج و توییتر با مشخصه های فرکانسی مشروح زیر دسته بندی می شوند :

بلندگو های ساب ووفر (Woofer ) دارای اندازه بزرگ بوده و مناسب پخش صدا های بم در گستره بسامدی ۵۰ تا ۱۰۰ هرتز هستند.

بلندگو های میدرنج ( Midrange) مناسب پخش صدا در گستره بسامدی ۳۰۰ تا ۵۰۰ هرتز و ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ هرتز هستند .

بلندگو های توییتر ( Tweeter) با اندازه کوچک و مناسب پخش صدا های زیر در گستره بسامدی ۲ تا ۲۰ کیلوهرتز می باشند.

بدنه بلندگو ها و ساب ووفر معمولا از فیبر روکش دار یا در اسپیکر های گرانقیمت از چوب ویژه ساخته می شوند. مهندسان آکوستیک طراحی هندسی و جنس بدنه را به گونه ای بر می گزینند که صدای تقویت شده با بهترین کیفیت پخش شوند.

تصویر شکل ۱ ، ساب ووفر اسپیکر پروداکت است . مشتری به علت ضعیف بودن پخش صدا و وجود نویز ساب ووفر را جهت تعمیر به کارگاه تعمیر برد الکترونیکی سیستم های صوتی و تصویری ارسال کرده بود.

این اسپیکر علاوه بر ورودی های آنالوگ صدا دارای یک گیرنده بلوتوث هم است که می توان با اتصال بی سیم به گوشی موبایل موزیک پخش شده در گوشی را با قدرت از اسپیکر پخش کرد.

تعمیر اسپیکر تعمیر برد ساب ووفر

شکل دوم : برد آمپلی فایر و منبع تغذیه ساب ووفر

ساختار آمپلی فایر و منبع تغذیه اسپیکر

در شکل ۲ تصویر برد آمپلی فایر و منبع تغذیه اسپیکر را ملاحظه می فرمایید که درون کیس ساب ووفر نصب شده است. در آمپلی فایر های صوتی خانگی از آی سی های آمپلی فایر خانواده سری TDA استفاده می شود . بسته به کیفیت قطعات و سطح طراحی مدار ، این آمپلی فایر ها عمری از چند سال تا ده سال در اسپیکر های حرفه ای دارند.

هنگام تعمیر اسپیکر ، تعمیر آمپلی فایر صوتی و تعمیر برد ساب ووفر باید به نشانه های قبل از خرابی توجه کرد . ضعیف شدن تدریجی صدا، کاهش کیفیت و قدرت تفکیک صدا های بم ، متوسط و زیر و همچنین داغ شدن بیش از حد آمپلی فایر صوتی از نشانه های خرابی آمپلی فایر یا منبع تغذیه هستند که باید جهت تعمیر به تعمیرکار متخصص سیستم های صوتی ارسال شود.

مرکز تخصصی تعمیر اسپیکر و سیستم های صوتی

در پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیر برد الکترونیکی ، تعمیر اسپیکر و سیستم های صوتی تکنسین های تعمیر کار زیر نظر کارشناسان خبره و با تجربه الکترونیک پس از پذیرش تعمیر ، مطالعه گزارش مشتری اسپیکر را عیب یابی کرده و با استفاده از قطعات مرغوب و با کیفیت تعمیر انجام می شود.

همکاران و مخاطبان گرامی پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیر برد الکترونیکی جهت آشنایی با ساختار فیزیکی و مشخصه های فرکانسی انواع بلندگو های استفاده شده در اسپیکر را در این پیوند ملاحظه فرمایند.

همچنین جهت مشاهده تعمیر برد های الکترونیکی ، آموزش ها و مقاله های مرتبط در زمینه لوازم خانگی ، تجهیزات صنعتی و تولیدی می توانید پیوند های زیر را ببینید :

تعمیر برد لوازم خانگی

تعمیر بردالکترونیکی صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button