تعمیر برد یخچال فریزر سامسونگ

تعمیر برد یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ
شکل ۱ : برد اینورتر ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر برد یخچال فریزر سامسونگ ساید بای ساید

قلب هر دستگاه سرمایشی مانند یخچال یا فریزر کمپرسور آن است. کمپرسور شاره جاذب گرما را در یک مدار بسته به گردش در می آورد. مدار بسته شامل اواپراتور و کندانسور است . اواپراتور درون یخچال نصب می شود و کارش جذب گرمای درون یخچال است. کندانسور پشت یخچال نصب می شود و گرمای جذب شده از درون یخچال را در فضای بیرون دفع می کند.

شاره جاذب گرما (refrigerant ) در دو فاز گاز و مایع در نوسان است. شاره با جذب گرما به گاز تبدیل می شود . کمپرسور با دریافت سیگنال از دما سنج درون یخچال و یا فریزر شروع به کار کرده و گاز گرم را در مدار بسته به سمت کندانسور می راند. گاز گرم با از دست دادن گرما در کندانسور به مایع تبدیل شده و تحت نیروی گرانش به درون کمپرسور باز می گردد. این چرخه تا رسیدن دمای درون یخچال و فریزر به دمای تنظیم شده ادامه می یابد.

کنترل دمای یخچال ، فریزر و راه اندازی موتور کمپرسور را مجموعه ای

تعمیر برد اینورتر ساید بای ساید سامسونگ

کمپرسور یخچال فریزر های خانگی سامسونگ معمولا دو نوع با مکانیسم های پیستونی و چرخشی هستند. مدار الکترونیک کمپرسور پیستونی بسیار ساده است و یک رله آن را راه می اندازد.کمپرسور های چرخشی بازدهی بالاتری نسبت به پیستونی دارند و مدار راه انداز آن یک برد اینورتر است که معمولا روی کمپرسور نصب می شود.

ساختار برد اینورتر سه فاز کمپرسور چرخشی

در شکل یک تصویر برد اینورتر یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ را می بینید. موتور های اینورتری با برق سه فاز کار می کنند . وظیفه برد اینورتر تبدیل برق شهر به یک منبع پالسی سه فاز جهت تغذیه کمپرسور می باشد.

قلب برد مدار اینورتر یک ماژول از ترانزیستور های IGBT است که با دریافت فرمان از آی سی کنترلر موتور کمپرسور را راه اندازی می کنند. بخش سوییچنگ در برد اینورتر تبدیل برق AC ورودی به DC ولتاژ بالا و همچنین تامین برق مستقیم مدار کنترلر را به عهده دارد. مدار اینورتر راه انداز موتور و سوییچینگ از نخستین قسمت هایی هستند که در اثر نوسان برق یا بروز اتصال در مدار الکتریکی دچار صدمه می شوند.

پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیر برد لوازم خانگی

در پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیر برد لوازم خانگی کارشناس با تجربه و متخصص الکترونیک پس از پذیرش تعمیر و مطالعه گزارش مشتری یا تکنسین از شرح خرابی برد را عیب یابی می کند. سپس تکنسین آموزش دیده تحت نظر کارشناس قطعه های خراب و معیوب را با قطعه های سالم و مرغوب تعویض و برد را تعمیر می کند. برد تعمیر شده با گارانتی تعمیر و ضمانت تست تحویل مشتری یا تکنسین نصب می شود . پرداد سیستم تا نصب برد تعمیر شده ، راه اندازی و عملکرد مطلوب در کنار مشتری می ماند.

همکاران و علاقه مندان به الکترونیک و تعمیر برد لوازم خانگی می توانند از این پیوند با مبانی و اصول کار یخچال فریزر آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button