تعمیر برد دستگاه سیل اولتراسونیک QDFW-125

شکل ۱ – دستگاه سیل اولتراسونیک مدل QDFW-125

تعمیر برد دستگاه سیل اولتراسونیک به دلیل نوع فناوری خاص و نوین اش نیاز به دانش روز و تجربه بالا در تعمیر برد های صنعتی دارد. دستگاه سیل اولتراسونیک که در بازار به نام های جوش اولتراسونیک و دوخت اولتراسونیک نیز شناخته می شود به دلیل مصرف انرژی اندک و دوخت تمیز و ظریف کاربرد گسترده ای در صنعت تولیدی پوشاک، کفش و تولید ماسک های طبی دارد.

هسته مرکزی ساختار دستگاه سیل اولتراسونیک سنسور آن که از ماده پیزو الکتریک ساخته شده است می باشد. می توان با یک مدار اسیلاتور الکترونیک پرقدرت سنسور پیزو الکتریک را وادار به تولید امواج فراصوت در دامنه بسامدی ۲۰ تا ۴۰ کیلوهرتز کرد. این دامنه در محدوده شنوایی انسان قرار ندارد ولی اگر انرژی یک موج اولتراسونیک به اندازه کافی بالا باشد می تواند مولکول های پارچه ها و الیاف مصنوعی را به ارتعاش در آورد که منجر به داغ شدن و ذوب بافت در محل تابش موج اولتراسونیک می شود.

در شکل یکم بخش بالا سمت چپ، قطعه گوه ای شکل همان سنسور اولتراسونیک است و به کمک برد الکترونیکی که در پایین دستگاه قرار دارد انرزی بالا با فرکانس فراصوت را تولید می کند. روبروی این سنسور در سمت راست یک بخش متحرک دیده می شود. الیاف مصنوعی پوشاک یا کفش بین این دو جهت دوخته شدن قرار می گیرند . با فشرن دکمه ، همزمان انرژی بالای اولتراسونیک به الیاف تابیده و مکانیزم متحرک سمت راست نیز با حرک سریع به سمت سنسور حرکت می کند. سرانجام ترکیب دو عامل فشار مکانیکی ناگهانی و ذوب شدن ساختار الیاف یک دوخت تمیز و ظریف را ایجاد می کند.

شکل ۲- محل قرار گیری مجموعه برد های الکترونیک کنترل سیل اولتراسونیک

مجموعه ای از برد های الکترونیکی نوسان ساز و اینورتر قدرت سنسور اولتراسونیک را وادار به نوسان با بسامد فراصوت می کند. در شکل دوم محل قرار گیری مجموعه برد های دیده می شود. برد اینورتر به دلیل کار کردن با فرکانس ها و انرژی بالای الکتریکی زودتر از بقیه اجزا نیمه رسانا دچار استهلاک ساختار الکترونیکی شده و از کار می افتند.

در دستگاه دوخت اولتراسونیک مدل QDFW-125 برد مدار اینورتر به دلیل کشیده شدن جریان اضافی ترانزیستورهای قدرت آن سوخته بودند.

در پرداد سیستم مرکز تخصصی تعمیرات برد های الکترونیکی صنعتی و مرکز نمایندگی تعمیر برد دستگاه دوخت اولتراسونیک پس از بررسی ، عیب یابی و شناسایی قطعات معیوب آنها با قطعات اصلی و با کیفیت جایگزین می شوند . در تعمیر مدار های الکترونیک قدرت جهت بهره برداری بلند مدت و با اطمینان از دستگاه تعمیر شده استفاده از قطعات اصلی با کیفیت بسیار ضروری می باشد .

تعمیر برد الکترونیکی صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button